miércoles, 25 de marzo de 2020

2º BACH (ARTE) - ESCULTURA BARROCA ESPAÑOLA



A escultura española do S. XVII foi impulsada mosteiros, parroquias  e cofradías, de xeito que se viu abocada a plasmar os ideais destas institucións relixiosas nun momento en que a doutrina contrareformista propugnaba unha linguaxe realista que o fiel comprendera e unha expresión emocional e dramática para incrementar a devoción. 

Ó contrario que acontece ne  Italia, onde se desenvólve unha escultura principalmente en mármore e bronce, en España haberá unha preferencia pola temática relixiosa en madeira.  Proliferan os retablos e as imaxes de culto que se poñen ao servizo da sensibilidade contrarreformista que tenta achegar ao crente a realidade do feito relixioso movendo a súa sensibilidade e excitando a súa devoción. O público ten que “vivir” as dores da Paixón e “sentir” aos Santos como personaxes reais (para iso o realismo que permite a madeira policromada resulta moi adecuado).

Así a principal característica é o tratamento realista e o fondo dramatismo expresivo pois a súa finalidade é “persuadir os homes á piedade e levalos a Deus”, por iso ha de empregar a linguaxe do verosímil para emocionar e conmover ós fieis. Para elo empregaranse todo tipo de elementos postizos: lágrimas e ollos de vidro, pelo natural, coroas e espadas de metal -ouro, prata-, dentes de marfil, ricas telas nas vestiduras ...

Débense diferenciar tres focos escultóricos con trazos propios. Neste século XVII dominan dúas escolas: a escola castelá, caracterizada polo patetismo, con centros en Valladolid (Gregorio Fernández) e, en menor medida, Madrid; a escola andaluza, de formas máis idealizadas, con centros en Sevilla (Martínez Montañés) e Granada (Alonso Cano). Xa no século XVIII destaca a escola levantina con centro en Murcia, máis colorista e amable, (Salzillo, introdutor dos beléns).

Como expoñente do estilo para as ABAU estúdase a Gregorio Fernández. Podes acceder ó coemntario da súa obra no seguinte LINK


No hay comentarios:

Publicar un comentario