Autor : Carlo Maderno.
Cronoloxía. Ca. 1612
Tipoloxía: Arquitectura relixiosa , basílica.
Estilo: Barroco
A principios do século XVII a
basílica de San Pedro do Vaticano continuaba inconclusa, despois de rematar a edificación da
cúpula segundo o proxecto de Miguel Anxo. No ano 1607, despois dun concurso, encoméndaselle ó arquitecto Carlo Maderno a continuación da obras .
Maderno modifica o modelo de planta
centralizada de Miguel Anxo e, seguindo os desexos do Papa e as directrices da Contrarreforma, convértea en basilical. Con estas modificacións a grandiosa cúpula de Miguel Anxo quedaba relegada a un
plano posterior deixando de ser o centro da construción.
Pese os cambios Maderno tentou ser o máis respectuoso posible co plan
miguelaxelesco, tal e como se pode apreciar que e na estrutura da fachada levantada
sobre un basamento con escalinatas.
A fachada, concebida a modo de nartex, divídese en dous niveis, o inferior e
o ático, articulados da seguinte forma:
- O nivel inferior cun corpo central con
columnas de orde xigante corintias que enmarcan dúas plantas: abaixo portas adinteladas
e de medio punto sobre columnas ; encima hai vans rectangulares con alternancia
de frontóns triangulares e semicirculares.
Este nivel remátase cun frontón
triangular cuxo vértice marca visualmente a dirección cara á cúpula.
Un entablamento con arquitrabe , friso con
inscricións e cornixa , que non é totalmente recto senón ,con entradas e saídas
separa este nivel do ÁTICO
- No ATICO entre as pilastras
obsérvanse vans cuadrangulares e rectangulares. Remata este nivel unhas
esculturas como elemento decorativo.
Os elementos decorativos son preferentemente
arquitectónicos e hai tamén unha gran importancia dos efectos da luz para
matizar estes elementos e crear efectos de clarocuro.
A intervención de Maderno responde a un modelo de beleza
aparentemente simple e clasicista, pero é xa barroca tanto polos elementos
empregados como tamén pola ausencia concordancia real coa ordenación do interior.
Con esta obra e as posteriores intervencións de
Bernini na praza e columnata respondíase á intención do Papado de converter a San
Pedro no templo máis grande da cristiandade. Algo que abofé conseguirían.
No hay comentarios:
Publicar un comentario